Tuesday, August 4, 2009

Secara Fizikal Atau Mental?


Erm.. Tajuk post ni macam pelik jer... sebenarnya saya hendak bercerita tentang buat duit. Pendapatan harian anda atau bulanan anda. Saya tahu kebanyakan daripada anda sudah bekerja secara fizikal. Ini bermaksud anda bekerja seperti biasa, masuk pejabat pukul 8.00 pagi, balik pukul 5.00 petang.. Itu bagi saya bekerja secara fizikal. Memang penat bekerja secara fizikal ini.

Saya sendiri melaluinya sekarang ini. Itulah sebenarnya bukan senang nak dapat duit. Jika anda fikir anda boleh buat duit, tahniah saya ucapkan. Saya sendiri masih belum boleh buat duit. Jika secara suka-suka sahaja boleh la. Sambil menyelam, kita minum air.

Bekerja secara mental pada saya pula adalah bisnes internet. Ianya hanya memerlukan kekuatan mental. Kita hanya perlu pandai membuat trick dan hasilnya, duit masuk. Tapi bukan mudah untuk buat trick tersebut. Saya sudah mencubanya, tetapi belum mendatangkan hasil yang lumayan.

Jika anda baru nak mula bisnes internet, cubalah.. Tetapi jangalah meletakkan harapan yang tinggi pada bisnes internet ini. Nanti anda kecewa pula. Lebih baik jika anda buat secara sambilan. Itu lebih baik.

Related Posts ;



0 comments:

Post a Comment

 

Kumpul Info. Copyright 2008 All Rights Reserved by solehpolysas