Monday, February 9, 2009

Buat Minisite Semudah 123?


Sejak semalam lagi saya ada membuat minisite lagi, saya ingatkan hendak buat minisite yang mudah untuk anda ubah suai. Rupanya bukan semudah 123. Hehe, sememangnya untuk membuat minisite ini bukannya semudah itu. Inikan pula saya menggunakan platform blogger. Jadi memang agak sukar.

Dalam perancangan saya bahawa saya mahu memasukkan menu di dalam minisite tersebut. Tetapi tidak menjadi. Dalam kepala otak ni dah ada perancangan itu, dan sudah ada juga apa yang perlu dilakukan. Tetapi itulah yang menjadi masalahnya semalam sudah 3 jam saya membuatnya supaya boleh dimasukkan menu.

Bukan sekadar menu, yang saya maksudkan juga ialah minisite yang sebelum ini hanya mempunya 1 page. Jadi kalai ini saya mahu membuatnya banyak page. Ala-ala blogger ade banyak post, hehe.. Tetapi selepas solat maghrib semalam, memang xmenjadi lagi minisite yang dirancangkan.

Pagi ni akan dicuba lagi sekali untuk menambah baikkan lagi minisite saya. Kenapa saya minat blogger lebih daripada WP? Ada juga yang bertanya kepada saya, saya tidak tahu kenap, bagi saya blogger ni mudah dan senang dibuat untuk semua orang. Dulu semasa saya start blogging pun, saya sudah dibiasakan dengan blogger.

Disebabkan itulah saya masih dengan blogger sekarang ini. Sebenarny tidak mustahil juga dengan blogger anda boleh popular. Memang ada sesetengah orang memandang rendah kepada pengguna blogger. Tetapi cuba lihat disudut yang lain, jangan sesekali pandang rendah dengan blogger. Sebab blogger juga mempunyai keistimewaannya tersendiri.

Wah ni dah kire promot blogger plak ni.. ekikiki.. hehe, baiklah saya hendak sambung kerja saya. Harap-harap menjadi kali ini.

Related Posts ;



3 comments:

Anonymous said...

Tak salah guna blogger ape...

siap google mudah index..

Anonymous said...

to freeminisite ;
betul 2, aik?? link 2 mcm kenal jerk.. ekikiki.. xpe, sy xkesah asalkan tidak SPAM.

sah90 on November 23, 2009 at 12:08 PM said...

macamana nak buat minisite tu?
sampai sekarang blur lagi..
(^_^)

Post a Comment

 

Kumpul Info. Copyright 2008 All Rights Reserved by solehpolysas